Jednym z najlepszych i najczęstszych sposobów, w jakie ludzie mogą promować swój produkt lub firmę, jest marketing e-mailowy.
Ale aby ta metoda była skuteczna, trzeba wiedzieć, co robi. Poniższy artykuł zawiera porady dla każdego, kto chce zająć się e-mail marketingiem.Bądź konsekwentny. Bądź konsekwentny w swoich e-mailach, używaj tych samych kolorów i zawsze dołączaj logo firmy. Użyj jasnego i czytelnego stylu czcionki. Ludzie zaczną rozpoznawać wysyłane przez Ciebie e-maile i ich szukać. Aby firma odniosła sukces, musi być natychmiast rozpoznawalna, zwłaszcza jeśli chodzi o e-mail marketing.Unikaj używania wykrzykników jako kul w swoich e-mailach. Jeśli chcesz wyrazić poczucie pilności lub ważności, użyj struktury swojego zdania i wybranych słów, aby wywrzeć to wrażenie. Nadużywanie tej formy interpunkcji może zniechęcić potencjalnych klientów i sprawić, że Twoja wiadomość będzie wydawać się nieszczera.Kolor jest ważny, nawet jeśli chodzi o pocztę e-mail! Twoje wiadomości e-mail powinny mieć spójny schemat kolorów, który jest zarówno profesjonalny, jak i łatwy do odczytania. Jest to szczególnie ważne, gdy zaczniesz projektować bardziej zaawansowane, bogate w HTML wiadomości. Jeśli nie masz pewności co do samodzielnego wyboru, małe wyszukiwanie w Internecie może wskazać Ci doskonałe schematy kolorów.Ułatw ludziom wypisanie się z Twojej listy. Może to wydawać się nieproduktywne, ponieważ nie chcesz, aby Twoi klienci stracili zainteresowanie i odeszli. Jeśli jednak Twoi klienci nie są już zainteresowani Twoimi biuletynami, mogą się denerwować, jeśli nie będą mogli łatwo zrezygnować z subskrypcji. Podaj duży przycisk lub link, aby klienci, którzy stracili zainteresowanie, mogli go znaleźć bez szczegółowego wyszukiwania.Zwróć uwagę na dane demograficzne w Twojej bazie subskrybentów.
Zobacz, jakie treści i linki zaintrygowały określony segment odbiorców, a następnie wyślij nowy e-mail do tej podgrupy.
Zwiększenie współczynnika odpowiedzi dzięki oderwaniu górnej warstwy naprawdę Cię zaskoczy, ale w zachwycający sposób.Zaprojektuj swoje e-maile marketingowe tak, aby były łatwe do odczytania na urządzeniach mobilnych i komputerach. Coraz więcej osób sprawdza wiadomości e-mail za pomocą telefonów komórkowych. Jeśli wiadomość jest trudna do odczytania na telefonie, prawdopodobnie zostanie usunięta bez przeczytania treści.Diamenty mogą być na zawsze, ale pozwolenie nie. Nawet po uzyskaniu pozwolenia subskrybenta odnów je jakoś po około dziewięciu miesiącach, ponieważ jest to typowa data wygaśnięcia udzielonych uprawnień. Nie tylko potencjalni klienci poczują się szanowani przez twoje grzeczne zachowanie, ale szybko zidentyfikujesz, kto naprawdę jest zainteresowany twoim materiałem.Być może oczywistą, ale mimo wszystko krytyczną wskazówką dotyczącą marketingu e-mailowego jest weryfikacja poprawności wszystkich adresów e-mail. Nie trać czasu na otrzymywanie adresów e-mail, tylko po to, by otrzymać wiadomość, że adres jest nieprawidłowy. To totalna strata czasu!Kiedy kontaktujesz się z klientami swojej witryny, dobrą wskazówką jest załączenie bezpłatnego raportu w swoim e-mailu uzupełniającym. Dołącz do wiadomości e-mail link, który zachęca klientów do kliknięcia, aby rozpocząć. Końcowe PS może zachęcić ich do wypróbowania tych próbek, które są dostarczane.Podczas projektowania formularza zgody nie zaznaczaj domyślnie pól wyboru. Pozostawienie pól niezaznaczonych zapewnia, że klienci są aktywnie zaangażowani w proces opt-in, co zwiększa prawdopodobieństwo, że zarejestrują się tylko w celu otrzymywania treści, które naprawdę chcą otrzymywać. Oszczędza to Twoim klientom kłopotów z odhaczaniem pól, które ich nie interesują, i zwiększa Twoją wiarygodność.Jak już wcześniej wspomniano, e-mail marketing stał się obecnie popularnym sposobem promowania produktu. Aby dana osoba odniosła sukces w tej technice, musi posiadać wiedzę na ten temat. Korzystając z powyższych wskazówek, możesz w mgnieniu oka zmienić każdego w eksperta od e-mail marketingu.